Logo

Νικώντας την κατάθλιψη: "Αγαπημένη μου σεροτονίνη"

Υγεία

14 Απριλίου 2021

Σχέδιο Χωρίς Τίτλο (39)

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία της περιπέτειας covid-16 ή τουλάχιστον ελπίζουμε. Κι όμως αυτό το τέλος είναι το πιο βαρύ απ' όλα. Νιώθουμε κόπωση και θλίψη. 

Για όσες από εσάς θέλετε να αντιμετωπίζετε τα προβλήματα και τα αρνητικά συναισθήματα με τρόπο ολιστικό, σας έχουμε μερικές, χρυσές συμβουλές παραγωγής σεροτονίνης, της ορμόνης της ευτυχίας. 

 

Μάθετε να χρησιμοποιείτε καθημερινά τεχνικές αντιστρές και διαλογισμού. Επιστημονικά πειράματα έχουν δείξει ότι όποιος κάνει διαλογισμό κατορθώνει τη γρήγορη επαναφορά των φυσιολογικών τιμών κορτιζόλης στο αίμα.

 

 

Να γυμνάζεστε συστηματικά (2-3 φορές την εβδομάδα). Η σωματική άσκηση είναι φάρμακο ενάντια στις κρίσεις κατάθλιψης. Αυξάνει τη συγκέντρωση των ενδορφινών -της εσωτερικής μας μορφίνης- και της σεροτονίνης, του κατεξοχήν αντικαταθλιπτικού. 

 

Να βγαίνετε στον ήλιο συστηματικά. Η ένταση του φυσικού φωτός διεγείρει έντονα τη σύνθεση της σεροτονίνης στον εγκέφαλό μας. Τη νύχτα μάλιστα παίζει το ρόλο πρόδρομου για τη σύνθεση μελατονίνης, βοηθώντας μας να αντιμετωπίσουμε την αυπνία. 

 

 

Να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β (κουβερτούρα, αμύγδαλα, σόγια, παντζάρια, μύδια, φουντούκια). Ειδικά το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στον κατευνασμό του εγκεφάλου. 

 

Χωρίστε στη διατροφή σας τους υδατάνθρακες από τις πρωτεϊνες ώστε να διευκολίνετε την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο. 

 

Tip: Μην κάνετε ποτέ διαγνώσεις για την ψυχική σας υγείας μόνες σας. Ζητήστε τη συμβουλή ειδικού. Κάποιες παθήσεις είναι σοβαρές και δεν μπορούν να υποτιμηθούν. 

 

 

Πηγή: "Με τον Φρουντ στην Κουζίνα", Φ. Μποτατσιόλι, εκ. Μύρτος 

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς