Logo
carine

Κι όμως... Μπορούμε να ζήσουμε ακόμη και 10 χρόνια παραπάνω με απλά καθημερινά βήματα

Υγεία

07 Μαΐου 2020

Mporoume Na Zhsoyme Akomh Kai 10 Xronia Parapano

 

 

Όλοι θέλουμε να ζήσουμε περισσότερο. Αλλά θέλουμε να ζήσουμε σωματικά, πνευματικά και ψυχικά υγιής για να μπορούμε να χαρούμε τη ζωή στο έπακρο.


Η επιστημονική κοινότητα κάνει από την πλευρά της άλματα προς αυτήν την κατεύθυνσή με νέες θεραπείες, φάρμακα και εμβόλια, όμως κι εμείς, πρέπει να κάνουμε τα δικά μας απλά καθημερινά άλματα.

 

Νέα έρευνα του πανεπιστημίου Χάρβαρντ εντόπισε 5 καθημερινές συνήθειες που αν τις ακολουθήσουμε μπορούν να αυξήσουν τα χρόνια της ζωής μας κατά 14 για τις γυναίκες και κατά 12 για τους άνδρες.


Ο επικεφαλής της έρευνας, Dr Frank Hu και οι συνεργάτες του, μελέτησαν τις συνήθειες και την καθημερινότητα 79.000 γυναικών και 44.400 ανδρών σε διάστημα 30 ετών και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εάν ακολουθήσουμε 5 καθοριστικά βήματα θα ζήσουμε περισσότερο.

 

Αυτά είναι να διατηρούμε χαμηλό το σωματικό μας βάρος, να απέχουμε από το κάπνισμα, να αθλούμαστε ή να περπατάμε για τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε μέρα, να πίνουμε ένα με δύο ποτηράκια κρασί ημερησίως και να βάλουμε την υγιεινή διατροφή στην ζωή μας.


Το πιο βασικό συστατικό της μακροζωίας όμως είναι η ίδια η διάθεση για ζωή και το χαμόγελο.

 

 

Διατροφή και μακροζωία

 

Λένε και όχι άδικα, για τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής τα οποία αποτυπώνονται στην ζωή των κατοίκων της Κρήτης και της Ικαρίας που έχουν μεγάλο προσδόκιμο επιβίωσης φτάνοντας ακόμη και τα 90 τους χρόνια.
Η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών όπως η φάβα και άλλα όσπρια, τα λαχανικά, η καρύδα, το ρόδι και οι σαρδέλες φαίνεται ότι συμβάλει στην καλή υγεία και την μακροζωία

 

Φάβα

 

Τα πράσινα και κίτρινα όσπρια, ολόκληρα ή μαγειρεμένα, ως κύρια τροφή της μεσογειακής δίαιτας, μπορούν να επιβραδύνουν το γήρας σε κυτταρικό επίπεδο, σύμφωνα με έρευνα του BMJ. Οι φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους δίνει τη δύναμη της μακροζωίας.

 

 

Πρωτεΐνη λαχανικών

 

Η λιγότερη κατανάλωση κρέατος την εβδομάδα μπορεί να αυξήσει τον χρόνο ζωής. Αν προσθέσεις λαχανικά, που είναι πηγές πρωτεΐνης, στο γεύμα σου, αυξάνεις τη διάρκεια ζωής σου, ειδικά αν έχεις προβλήματα με τα νεφρά σου. Κινόα, ρύζι, φασόλια, σόγια, τοφού και σίκαλη είναι μερικές τροφές που έχουν όση πρωτεΐνη έχει το κρέας ενώ παίρνεις τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες από τις φυτικές ίνες, τις βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία.

 

Σαρδέλες

 

Τα λιπαρά οξέα Ω3 έχουν πολύ ισχυρά οφέλη μακροζωίας ενώ βοηθούν στην μείωση του κινδύνου για καρδιακές νόσους και διαβήτη. Η καλύτερη πηγή είναι οι σαρδέλες. Σου παρέχουν τη μισή ημερήσια αξία σε Ω3 και 400% της ημερήσιας ανάγκης σε Β12, που συνδέονται με τη διάρκεια ζωής. Οι μικρές σαρδέλες, είναι στο πάτο της τροφικής αλυσίδας, πράγμα που κάνει πιο απίθανο να μολυνθούν με τοξίνες.

 

Καρύδα

 

Δίαιτα πλούσια σε υγιή λίπη, μειώνουν τη γήρανση του εγκεφάλου, προστατεύοντας το DNA από βλάβες. Το τροπικό αυτό φρούτο μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπινους εγκεφάλους να μείνουν νέοι και υγιείς.

 

 

Ρόδι

 

Οι κόκκινοι καρποί του ροδιού είναι το κλειδί της μακροζωίας, καθώς τα συστατικά του προστατεύουν από τη γήρανση. Ακόμη, είναι ένα γευστικό και υγιεινό σνακ που μπορείς να το βάλεις στο φαγητό ή στο γλυκό σου.

carine

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς