Logo
carine

Πως η βιταμίνη Β12 βοηθά στη μνήμη και στην κούραση

Υγεία

04 Ιουνίου 2020

Vitamini B12 Ofelh Main

Αν νιώθετε υπερβολική κούραση κυρίως τις απογευματινές ώρες, πονοκέφαλο, μυϊκή αδυναμία, μούδιασμα και κράμπες, αν η μνήμη σας είναι αδύναμη και το δέρμα σας χλωμό ή αν νιώθετε ότι η διάθεσή σας είναι κάπως πεσμένη το τελευταίο διάστημα, τότε η απάντηση μπορεί να κρύβεται στην έλλειψη βιταμίνης Β12.

 

Είναι αλήθεια, ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε κατανοήσει περισσότερο τη σημασία των βιταμινών στον οργανισμό, γεγονός που έχει συμβάλλει σημαντικά στην καλυτέρευση της υγείας μας.

 

Σε ανθρώπους άνω των 60 ετών, παρατηρείται συχνά μείωση της βιταμίνης Β12 λόγω του ότι παράγουν λιγότερο γαστρικό οξύ στο στομάχι καθώς μεγαλώνουν.


Η βιταμίνη Β12, είναι ιδανική εάν θέλετε να ενισχύσετε τη μνήμη σας και την πνευματική σας διαύγεια ή αν χρειάζεστε κάτι για να βελτιώσετε την καλή σας διάθεση καθώς έχει διαπιστωθεί ότι καταπραΰνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και το άγχος.

 

Ονομάζεται βιταμίνη της ενέργειας καθώς μετατρέπει τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη, παρέχοντας ενέργεια στον οργανισμό, ενώ βοηθά στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων εξαφανίζοντας το αίσθημα αδυναμίας και κούρασης.


Επιπλέον βοηθά σημαντικά στην καλή υγεία της καρδιάς καθώς μειώνει τις τιμές της ομοκυστεΐνης, βασικού παράγοντα για την εμφάνιση κάποιας καρδιακής πάθησης.

Η Β12 συμβάλλει και στην ομορφιά. Ενισχύει την υγεία των μαλλιών, της επιδερμίδας και των νυχιών.

 

Τι είναι η βιταμίνη Β12

 

Η βιταμίνη Β12, που ονομάζεται επίσης κοβαλαμίνη, είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη που εμπλέκεται στο μεταβολισμό κάθε κυττάρου του ανθρώπινου σώματος. Είναι ιδιαίτερα σημαντική στην φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος μέσω του ρόλου του στη σύνθεση της μυελίνης και στην ωρίμανση των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο μυελό των οστών.


Η βιταμίνη Β12, μία από τις οκτώ υδατοδιαλυτές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, είναι η μεγαλύτερη και πιο δομικά περίπλοκη βιταμίνη και την προσλαμβάνουμε μέσω τροφών όπως το συκώτι, το μοσχάρι, αρνί, , ψάρια, αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα.


Παρότι στο δυτικό κόσμο η έλλειψή της είναι περιορισμένη λόγω της αφθονίας των τροφών η στροφή στη χορτοφαγία μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψή της καθώς είναι σπάνια στα προϊόντα φυτικής προέλευσης.


Έχει διαπιστωθεί ότι το 40% ως και 80% των χορτοφάγων εμφανίζει ανεπάρκεια της βιταμίνης ενώ και τα βρέφη που γεννιούνται από μητέρες χορτοφάγους μπορεί να εμφανίσουν ανεπάρκεια βιταμίνης Β12. 

carine

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς