Logo

Διώξτε το στρες και την κούραση με γιόγκα

Ευζωία

25 Σεπτεμβρίου 2020

Dioxte To Stress Kai Thn Kourash Me Yoga Main

Κάποτε επικρατούσε η άποψη, ότι μετά από μια γεμάτη ένταση μέρα χρειαζόμαστε ξεκούραση. Όμως έχει διαπιστωθεί, ότι η άσκηση, είναι πιο αποτελεσματική σε αυτές τις περιπτώσεις και δη η yoga.


Μέσα από τις τεχνικές αναπνοής, το διαλογισμό, τις στάσεις του σώματος (asanas) και τη φιλοσοφία της yoga, ο οργανισμός ανακουφίζεται άμεσα και βελτιώνεται η ποιότητα της ζωής μας, πραγματοποιώντας αλλαγές που θα επηρεάσουν θετικά και την ψυχολογία μας.

 

Ερευνητές του University of Miami και του Duke University Medical Schools μελέτησαν 40 παιδιά και ενήλικες, και διαπίστωσαν οτι ακόμη μία μεμονωμένη συνεδρία yoga με asanas και καθοδηγούμενο διαλογισμό επέφερε μείωση των συμπτωμάτων του άγχους και μείωση της ορμόνης του άγχους, της κορτιζόλης.

 

Αντίστοιχα, σε έρευνα του University of Duisberg – Essen με επικεφαλής τον δρα Andreas Michalsen, που πραγματοποιήθηκε σε 24 γυναίκες με συμπτώματα άγχους, διαπιστώθηκε ότι οι πρακτικές yoga σε ένα πρόγραμμα 3 μηνών είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του άγχους, της κατάθλιψης και των επιπέδων της κορτιζόλης.


Πώς επιδρά η yoga στο σώμα

 

 


Η Yoga είναι μια τεχνική που πραγματοποιείται για την αντιμετώπιση του άγχους μέσω της συγκέντρωσης στην αναπνοή και τον έλεγχό της. Η αναπνοή επηρεάζεται από την ψυχική μας κατάσταση. Σε στιγμές άγχους γίνεται γρήγορη και ρηχή ή μπορεί ακόμα και να σταματήσει για λίγα δευτερόλεπτα.


Η yoga μας διδάσκει την πλήρη αναπνοή, τη βαθιά και αργή αναπνοή με τη χρήση του διαφράγματος. Την ίδια στιγμή με τη συγκέντρωση στην αναπνοή δίνουμε ένα ερέθισμα στο νου, ώστε να τον απομακρύνουμε από τις δυσάρεστες και ανήσυχες σκέψεις.

 

Παράλληλα, με τις asanas, τις στάσεις του σώματος που πραγματοποιούμε κατά την πρακτική της yoga, η μυϊκή ένταση αποβάλλεται, διευρύνoνται ο θώρακας και οι ώμοι και το σώμα χαλαρώνει βαθιά. Έτσι, απομακρύνεται η συσσωρευμένη ένταση και ο οργανισμός ηρεμεί.

 

Πώς επιδρά η yoga στο μυαλό


Παρατηρώντας το νου μέσα από το διαλογισμό, αντιλαμβανόμαστε συνήθειες που δε μας ωφελούν και σταδιακά δοκιμάζουμε να τις αλλάξουμε. Πιθανόν, μάλιστα, να αντιληφθούμε νωρίς κάποια αντίδραση του νου που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κορύφωση του άγχους ή κρίση πανικού και να εφαρμόσουμε έγκαιρα τεχνικές άμεσης χαλάρωσης.

 

Σε βαθύτερο επίπεδο, είναι δυνατό να ανακαλύψουμε την πηγή του άγχους και τι είναι αυτό που το πυροδοτεί. Η επίγνωση που αναπτύσσεται με τη συστηματική πρακτική της yoga συμβάλλει στο να κατανοήσουμε συμπεριφορές που επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία μας.

 

Οι επιλογές μας, οι τροφές που τρώμε, οι άνθρωποι που συναναστρεφόμαστε, οι δραστηριότητές μας, ο τρόπος που επιλέγουμε να αξιοποιήσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας, όλα έχουν αντίκτυπο στην ψυχολογία μας. Μέσα από τη yoga, οι επιλογές μας γίνονται συνειδητά, με αγάπη και σεβασμό προς τον εαυτό μας.

 

Εκτός από την άμεση χαλάρωση που προσφέρουν οι τεχνικές της yoga στον οργανισμό, η συστηματική πρακτική επιτρέπει να αλλάξουμε πεποιθήσεις και τρόπο ζωής, αποκτώντας πιο υγιή συμπεριφορά και συνειδητές επιλογές.

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς