Logo

Ποια είναι τα οφέλη του ήλιου;

Ευζωία

14 Μαΐου 2021

ilios

 

Κάθε χρόνο, την περίοδο που η μέρα γίνεται μεγαλύτερη και οι άνθρωποι επιλέγουν να περνούν περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, οι ειδικοί προειδοποιούν για τους κινδύνους που έχουν συνδεθεί με την έκθεση στον ήλιο, χωρίς προστασία, για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

 

Όμως δεν υπάρχουν μόνο αρνητικές επιπτώσεις από την επαφή του ανθρώπου με τον ήλιο. Για την ακρίβεια μία καθημερινή υγιής δόση ήλιου έχει συνδεθεί με σημαντικά οφέλη στην διάθεση των ανθρώπων. 

 

Παρακάτω θα βρείτε 5 τρόπους που ο ήλιος επηρεάζει τις ζωές των ανθρώπων.

 

Αυξάνει την βιταμίνη D

 

Η βιταμίνη D υποστηρίζει πολλές από τις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Μειώνει τις φλεγμονές και ρυθμίζει την ανάπτυξη των κυττάρων. Επίσης είναι αρκετά δύσκολο να δεχτεί κανείς αρκετή βιταμίνη D μέσα από τρόφιμα ή συμπληρώματα διατροφής. Ο ήλιος είναι η βασική πηγή αυτής της βιταμίνης και 20 λεπτά την ημέρα είναι αρκετά ώστε να εξασφαλίσουμε όλα τα οφέλη από την έκθεση στον ήλιο. 

 

Καλύτερη διάθεση 

 

Η διαταραχή στην διάθεση που προκύπτει από την έλλειψη έκθεσης στον ήλιο ονομάζεται Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή Seasonal Affective Disorder (SAD) και πρόκειται για μία μορφή κατάθλιψης. Ερευνητές που μελέτησαν ανθρώπους που τους έλειπε ο ήλιος, παρατήρησαν περισσότερο άγχος και χαμηλότερη διάθεση σε σύγκριση με εκείνους που περνούσαν κάποιον χρόνο στον ήλιο. Ταυτόχρονα, άνθρωποι που βιώνουν άγχος και κατάθλιψη φαίνεται να αισθάνονται καλύτερα όταν έρχονται σε επαφή με τον ήλιο, ιδιαίτερα όταν αυτό λειτουργεί συνδυαστικά με την θεραπεία τους.

 

Βελτιώνει την ποιότητα ύπνου

 

Η σεροτονίνη που δεχόμαστε από την επαφή με τον ήλιο, δεν βελτιώνει μόνο την διάθεση αλλά και τον ύπνο. Η μελατονίνη δουλεύει μαζί με την σεροτονίνη για τον σκοπό αυτό. Πιο συγκεκριμένα η μελατονίνη επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου και μας οδηγεί στο να έχουμε μία πιο ξεκούραστη νύχτα και μία πιο ενεργητική μέρα.

 

Δυναμώνει τα κόκαλα των ανθρώπων 

 

Χαμηλά επίπεδα στην βιταμίνη D έχουν συνδεθεί με οστεοπόρωση και αδύναμα κόκαλα. Η βιταμίνη D μπορεί να δυναμώσει τα κόκαλα αλλά και τα δόντια των ανθρώπων. Να κάτι που ίσως να μην γνωρίζει κανείς ήδη για την έκθεση στον ήλιο. Το ασβέστιο επίσης παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο για την καταπολέμηση της οστεοπόρωσης όμως η βιταμίνη D, βοηθά την απορρόφηση του ασβεστίου από τον ανθρώπινο οργανισμό.

 

Μειώνει την αρτηριακή πίεση

 

Όταν ο ανθρώπινος οργανισμός έρχεται σε επαφή με τον ήλιο παράγεται μία ουσία που ονομάζεται νιτρικό οξύ στο αίμα. Η έκκριση αυτής της ουσίας φαίνεται να συμβάλει στην μείωση της πίεσης του αίματος και στην καλή υγεία της καρδιάς. Αυτά τα δύο οφέλη με τη σειρά τους φαίνεται να μειώνουν την πιθανότητα για καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό. 

 

Οι γιατροί συστήνουν βέβαια σε όλους τους ανθρώπους που εκτίθενται στον ήλιο για περισσότερα από 15 λεπτά να χρησιμοποιούν αντηλιακή προστασία καθώς το δέρμα μπορεί να πληγεί σοβαρά από την άμεση και παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο.

 

source: https://www.tricitymed.org/



Προτεινόμενα άρθρα για εσάς