Πώς να αντέξεις την καραντίνα;

Ευζωία

10 Απριλίου 2020

Pos Na Antexeis Tin Karantina

«Πως να αντέξει κανείς την καραντίνα» είναι ίσως η πιο συχνή ερώτηση όλων μας αυτές τις δύσκολες μέρες του Μαρτίου και του Απριλίου που μας έχουν δοκιμάσει όσο κανένας άλλος στο παρελθόν.

 

Ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι λογικό να επηρεάζεται η ψυχική μας υγεία από όλη αυτή τη νέα συνθήκη. Προσπαθώντας λοιπόν να βοηθήσω αρχικά τον εαυτό μου και μετά την οικογένεια και τους φίλους μου έφτιαξα μία λίστα με προτάσεις που βρήκα να κυκλοφορούν στο διαδίκτυο σχετικά με το «πως να αντέξεις την καραντίνα»:

 

  1. Επικοινωνία με φίλους 

 

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου Linda Bauld ένα από τα πρώτα πράγματα που θα πρέπει να κάνουμε μέσα στη μέρα μας είναι να μιλήσουμε με κάποιον φίλο μας. Η ίδια επισημαίνει ότι είτε μιλήσεις με κάποιον χρησιμοποιώντας κάμερα είτε με τον παραδοσιακό τρόπο δηλαδή το τηλέφωνο είναι εξίσου βοηθητικό για την διάθεσή σου. 

 

  1. Δημιουργία μιας ρουτίνας

 

Σύμφωνα με πολλά account που ακολουθώ στο Instagram (πχ Vassia Kostara σχεδιάστρια μόδας, Margarita Gourgourini σύμβουλος επικοινωνίας ), ένας ακόμα τρόπος να αντέξεις την καραντίνα είναι να φτιάξεις μία συγκεκριμένη ρουτίνα όπως ακριβώς έκανες πριν ξεκινήσει η πανδημία. Για την ακρίβεια συνέχισε ότι έκανες ακριβώς όπως πριν δηλαδή ξυπνάς, φτιάχνεις καφέ, ντύνεσαι, βάφεσαι και αντί για να βγεις από το σπίτι σου, κάθεσαι στο γραφείο σου και ξεκινάς δουλειά. Παίρνοντας σαν παράδειγμα τον εαυτό μου θα πω ότι έφτανα στη δουλειά στις 9.30 το πρωί. Περίπου στις 11:00 τελείωνε ο πρώτος μου καφές και θα έτρωγα ένα μικρό σνακ. Στη 13:00 περίπου θα έτρωγα το μεσημεριανό μου και στις 16:30 θα έτρωγα ένα φρούτο που θα με γέμιζε ενέργεια μέχρι τις 18:00 που θα επέστρεφα σπίτι όπου θα με περίμενε το βραδινό μου. Κάπως έτσι μπορείς και εσύ ανάλογα με την ρουτίνα που είχε ήδη να οργανώσεις την καθημερινότητά σου στο σήμερα.

 

  1. Περιορισμός στην ενημέρωση 

 

Ναι όντως σου προτείνω αυτό που φαντάζεσαι. Περιόρισε τις ώρες που περνάς μπροστά από την τηλεόραση ή από τα ειδησεογραφικά μέσα. Σύμφωνα με την APA ( American Psychological Organisation ) η υπερβολική έκθεση σε πληροφορίες σχετικές με την πανδημία φαίνεται να οδηγούν σε αύξηση του φόβου και του άγχους. Ο ίδιος οργανισμός προτρέπει όλους μας να διαλέξουμε 1-2 μέσα από τα οποία θα ενημερωνόμαστε 1-2 φορές την ημέρα σε συγκεκριμένες ώρες. Ταυτόχρονα μας συμβουλεύει να προσπαθούμε να καταπιανόμαστε και με δραστηριότητες που δεν αναφέρονται στον ιό ή στην απομόνωση όπως να διαβάσουμε ένα βιβλίο, να δούμε μία ταινία ή να ακούσουμε μουσική.

 

  1. Φροντίδα για την υγεία μας 

 

Φαίνεται να είναι αυτονόητο ότι πρέπει να φροντίζεις την υγεία σου όταν όλος ο κόσμος απειλείται από έναν ιό, παρόλα αυτά δεν είναι τόσο εύκολο. Σύμφωνα με τον CDC ( Centers for Disease Control and Prevention ) η καλή υγεία είναι απαραίτητη αυτή την περίοδο. Για την ακρίβεια ο CDC αναφέρει πως ο καλός ύπνος, η άσκηση και η καλή διατροφή μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνο το σώμα αλλά και την διάθεσή σου. 

 

Τέλος μην ξεχνάς, είμαστε άνθρωποι. Μπορεί όλο αυτό που συμβαίνει να είναι πολύ μεγαλύτερο από εσένα αλλά ναι μπορείς να πεις πως στεναχωρήθηκες που ακυρώθηκε ένα ταξίδι που ήθελες και ονειρευόσουν εδώ και καιρό. Ναι, σου επιτρέπεται να γκρινιάξεις λίγο για την συναυλία που τελικά δεν θα γίνει. Μπορείς επίσης να αναγνωρίσεις πως φοβάσαι και πως η κατάσταση κρύβει μια αβεβαιότητα. Ναι, θα κρατήσεις την ψυχραιμία σου αλλά χωρίς απαραίτητα να κουκουλώσεις τον ελέφαντα που μπήκε στο δωμάτιο (όπου ελέφαντας τα συναισθήματά σου). Ίσως η αναγνώριση αυτή να σε βοηθήσει στην επικοινωνία σου με τους αγαπημένους σου που μπορεί να είναι πιο δύσκολη αυτή την περίοδο. 

 

Ματίνα Σωτηροπούλου

Developmental Psychologist 

MSc Child Development UCL  


Ματίνα Σωτηροπούλου
Matina Sotiropoulou

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς