Yoga, η φιλοσοφία που εναρμονίζει σώμα και πνεύμα

Ευζωία

08 Ιουνίου 2020

Yoga Filosofia Main

Yoga σημαίνει γάμος- ζεύξη- ένωση. Είναι μια αρχαία φιλοσοφία που κρύβει μέσα της την ένωση των δύο πλευρών μας. Του «εξωτερικού» με τον «εσωτερικό».

 

Μια διαδικασία, που μας συνδέει με την νοητική λειτουργία, για να κατανοήσουμε το ασυνείδητο κομμάτι του εαυτού μας, εκείνο που δεν μπορούν να πιάσουν οι πέντε αισθήσεις μας και που οι αρχαίοι μύστες ονόμασαν ψυχοπνεύμα.


Στην πλατωνική φιλοσοφία, η συνειδητοποίηση του πνευματικού και ψυχικού εαυτού μας γίνεται με την ενεργοποίηση της νόησης, το διαμεσολαβητή μεταξύ νου και ψυχής ώστε ο άνθρωπος να φτάσει στα κατάλληλα επίπεδα αυτοκυριαρχίας.


Οι τεχνικές της Yoga, οδηγούν σταδιακά σε ένα βαθμό αυτοκυριαρχίας, μέσα από την οποία έχουμε μια καλύτερη ποιότητα υγείας, σωματικής και ψυχικής ευεξίας και την καταπολέμηση παθήσεων.


Τα οφέλη στην υγεία 

 


Οι ασκήσει της Yoga μειώνουν την κούραση και το stress καθώς περιορίζουν την έκκριση της κορτιζόλης της ορμόνης που ευθύνεται για την εμφάνισή του.


Μελέτες έχουν δείξει, πως η Yoga έχει βελτιώσει την ποιότητα ζωής ακόμα και σε καρκινοπαθείς καθώς μειώνει τα συμπτώματα της χημειοθεραπείας, όπως η ναυτία.

Βοηθάει στον ύπνο, τη συγκέντρωση και τη μνήμη και βελτιώνει την ευλυγισία του σώματος και την μυϊκή ενδυνάμωσή του.

 

Το σώμα αποκτά καλύτερη στάση και προστατεύεται από αρθρίτιδες και πόνους στην μέση.
Σύμφωνα με έρευνες, η γιόγκα επιδρά θετικά και στο καρδιαγγειακό σύστημα μέσω της μείωσης της υπέρτασης, των λιπιδίων και του σακχάρου στο αίμα.

Ως άσκηση, η Yoga, βοηθά στο κάψιμο του λίπους, όμως παράλληλα σε βάζει σε μια νέα φιλοσοφία ζωής καθώς μαθαίνεις να πειθαρχείς και απέναντι στο φαγητό, και αυτό έχει θετικά αποτελέσματα.

 

Τα 8 είδη Yogas

 

H Hatha yoga είναι από τα γνωστότερα είδη yoga. Σημαίνει σωματική εξάσκηση που συνδυάζει ασκήσεις αναπνοής και ακολουθία θέσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει και ενσωματώνει την Asana και την Pranayama με τον διαλογισμό και kundalini.

Σκοπός είναι η εξάσκηση των θέσεων, προσεγγισμένων όμως με μια ήρεμη, διαλογιστική διάθεση.

 

Η Iyengar yoga εστιάζει πολύ στην ακρίβεια και λεπτομέρεια της κίνησης, αλλά και στην ευθυγράμμιση του σώματός σας. Καθιερώθηκε από τον yoga master B.K.S Iyengar πριν από περίπου 60 χρόνια και πήρε το όνομά του.

Οι θέσεις διαρκούν περισσότερο απ’ ότι στα άλλα είδη yoga. Σε αυτό το είδος, αργά και σταθερά περνάτε από τη μία θέση στην άλλη, διορθώνετε τη στάση σας, ώστε να υπάρχει ευθυγράμμιση και μένετε εκεί για ένα λεπτό. Ύστερα, χαλαρώνετε με λίγες αναπνοές, πριν προχωρήσετε στην επόμενη. Πολλές φορές, χρησιμοποιείται ειδικός εξοπλισμός, όπως μαξιλάρια, κουβέρτες και μικρά τούβλα, ώστε να βοηθήσουν τους λιγότερο ευλύγιστους. Το επίπεδο δυσκολίας προσαρμόζεται και έτσι απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αλλά και σε άτομα με κινητικά προβλήματα υγείας.

 

Η Kundalini yoga είναι μια εναλλακτική προσέγγιση της yoga, καθώς η εξάσκηση της συγκεντρώνεται στην αφύπνιση της ενέργειας από τη βάση της σπονδυλικής στήλης και την άντλησή της προς τα επάνω με ανώτερο στόχο την επίτευξη αυτεπίγνωσης. Ένα τυπικό μάθημα kundalini yoga περιλαμβάνει διαλογισμό, ασκήσεις αναπνοών, ακόμα και τραγούδια.

 


Η Ashtanga yoga ή power yoga πήρε το όνομά της από τον δάσκαλο Sri K Pattabhi Jois. Αυτό το είδος yoga είναι σωματικά απαιτητικό, καθώς εμπλέκει τις συγχρονισμένες αναπνοές με σταδιακά δυσκολότερες και συνεχόμενες θέσεις- μια διαδικασία που ξυπνά το σώμα, μας κάνει να ιδρώνουμε σαν να κάνουμε γυμναστική και αποτοξινώνει έτσι τους μύες και τα εσωτερικά μας όργανα.

Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος, ευλυγισία, καλή φυσική κατάσταση και αντοχή, αλλά και νοητική/ ψυχική χαλάρωση. Η Ashtanga είναι ένα αθλητικό είδος yoga.

Η Vinyasa yoga είναι μια δυναμική μορφή yoga που συνδέει την κίνηση με τη ροή της αναπνοής με τρόπο που θυμίζει χορό. Στη viniyasa yoga δεν μένετε πολύ στην ίδια θέση, οπότε, λόγω του ρυθμού, ο καρδιακός παλμός ανεβαίνει. Ακόμα και η μουσική είναι πιο δυναμική σε σχέση με τα άλλα παραδοσιακά είδη. Εξαιτίας της έντασης και της γρήγορης εναλλαγής των θέσεων, είναι κατάλληλη για μείωση λίπους και για ενδυνάμωση και εκγύμναση πολλών μυϊκών ομάδων.

Η Bikram yoga ή πιο γνωστή ως hot yoga προέκυψε από τον Bikram Choudhury, έναν αρσιβαρίστα Ολυμπιονίκη. Αποτελείται από μια συγκεκριμένη σειρά 26 θέσεων και δύο ασκήσεις αναπνοών, οι οποίες γίνονται σε ένα δωμάτιο με θέρμανση που φτάνει τους 95-105 °C και 40% υγρασία.

Αυτό το είδος yoga είναι αρκετά έντονο και ίσως κουραστικό για όσους δεν το έχουν συνηθίσει. Ωστόσο, συνιστά εξαιρετική μορφή άσκησης, καθώς εστιάζει στη μυική ενδυνάμωση και αντοχή, στην καρδιαγγειακή ευλυγισία και υγεία, αλλά και στην απώλεια βάρους. Επίσης, λόγω της θέρμανσης, περιλαμβάνει και τη διαδικασία αποτοξίνωσης, αλλά και προστατεύει από πιθανούς τραυματισμούς.

 

 

Η Prenatal yoga είναι ιδανική για εγκύους, καθώς οι θέσεις της είναι προσεκτικά προσαρμοσμένες στις μέλλουσες μαμάδες. Είναι σχεδιασμένη για όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης, ακόμα και για τις γυναίκες που μόλις έχουν γεννήσει και προσπαθούν να επαναφέρουν το σώμα τους στην πρότερη φυσική κατάσταση. Ο κύριος στόχος είναι να διατηρηθούν δυνατοί οι μύες, η ενέργεια και η αντοχή και κατά την εγκυμοσύνη. Επιπλέον, οι ασκήσεις αναπνοών και ο διαλογισμός προετοιμάζει τις γυναίκες ψυχολογικά και σωματικά και για τη διαδικασία της γέννας.

Τέλος, η Aerial yoga, που κατακτά γρήγορα έδαφος καθώς αποτελεί εναλλακτικό τρόπο προσέγγισης της yoga και είναι αρκετά διασκεδαστική. Κατά τη διάρκεια της εξάσκησης, κάθεστε πάνω σε μια απαλή, υφασμάτινη αιώρα, η οποία κατασκευάζεται από ειδικό ύφασμα υψηλής πυκνότητας και γι’ αυτό έχει και μεγάλη αντοχή, καταφέρνοντας να κρατήσει όλο μας το βάρος.


Πηγή: Megeia.gr


Συντακτική ομάδα Ladiesbook

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς