Logo

Forest Bathing: Μια τάση ευεξίας που σε καλεί για μια "βουτιά" στο δάσος

Ευζωία

16 Φεβρουαρίου 2021

Forestbath

Το shinrin-yoku ή αλλιώς "forest Bathing" έκανε την επιστροφή του στην Ιαπωνία των 80's. Παρόλο που οι Ιάπωνες περπατούσαν για αιώνες στα δάση της χώρας τους ως δεινοί περιπατητές, οι νέες έρευνες, σύμφωνα με πληροφορίες της The Guardian, δείχνουν ότι μια βόλτα στο δάσος είναι κάτι παραπάνω από μια εκδρομή. Αυτό που προσφέρει ίσως να μην το έχετε σκεφτεί ξανά: Mειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα καταπραΰνοντας το στρες ενώ βελτιώνει τη μνήμη. Επιπλέον, χημικό στοιχείο που εκκρίνεται από τα δέντρα βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

 

Οι Ιάπωνες ιατροί ακόμα και σήμερα θεωρούν τη βόλτα στο δάσος ως μία προληπτική θεραπεία ενάντια στην ένταση που προκαλεί η ζωή στις πόλεις και η απομάκρυνσή  μας από τη φύση. Σύμφωνα με αυτή την Ιαπωνική θεωρία,  ως άνθρωποι έχουμε ανάγκη το forest bathing δηλαδή την "βουτιά" μέσα σε ένα δάσος όπου μπορούμε να ακούσουμε τον άνεμο και να γευτούμε τον αέρα.

 

Υπάρχει μάλιστα στη Μ. Βρετανία το επίσημο Forest Bathing Institute που προετοιμάζει ανθρώπους να γίνουν Forest Bathing Guides, πιστοποιημένοι οδηγοί για να σε βοηθήσουν να βουτήξεις με επιτυχία στο δάσος.

 

Για να κάντε σωστά τη «βουτιά» σας στο δάσος θα πρέπει να αφήσετε πίσω το κινητό τηλέφωνό σας. Ξεκίνησε τη βόλτα σου μόνο με ένα σακίδιο με σνακ, νερό κι ένα βιβλίο,  χαλάρωσε και άκουσε τον ήχο του ανέμου και το θρόισμα των δέντρων. Δώστε χρόνο στο ευεργετικό αεράκι της φύσης να πάρει στους ώμους του το στρες αλλά και τις σκέψεις που σας βασανίζουν.

 

 

Επαναλάβετε διαρκώς, όσο περπατάτε μια θετική σκέψη ή ένα μάντρα που σας ανεβάζει ψυχολογικά. Αποφύγετε την πολυλογία με τους γύρω σας και νιώστε ότι κάνετε στροφή μέσα σας.

 

Περίπου 20 λεπτά περίπατου αρκούν. Αν δεν έχετε  δάσος κοντά σας επίλεξε ένα μέρος με γρασίδι ή αρκετό πράσινο.

 

Εάν το δάσος είναι μακριά, μπορείτε να περπατήσετε στην πόλη ακούγοντας ήχους του δάσους στα ακουστικά.

 

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς