Logo
carine

Η διατροφή που καθυστερεί την έναρξη της εμμηνόπαυσης

Υγεία

02 Οκτωβρίου 2020

I Diatrofi Pou Kathisterei Thn Enarxi Ths Emmhnopayshs Main

Η εμμηνόπαυση φαντάζει στο μυαλό των γυναικών ως κάτι τρομερό. Όλα όσα κατά καιρούς ακούμε, από φίλες και γυναίκες που έχουν περάσει από αυτό το στάδιο, για εξάψεις, έντονα συναισθήματα και μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας, μας προκαλούν ανησυχία.


Κι ενώ η ηλικία που ξεκινούν όλα αυτά, προσδιορίζεται από τα 45-55 έτη (αν και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις πρόωρης εμμηνόπαυσης) φαίνεται ότι υπάρχουν τροφές, που μπορούν να συμβάλλουν στην καθυστέρησή της.

 

Βρετανική επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of Epidemiology & Community Health, σε 914 γυναικών έδειξε οτι, παρότι η κληρονομικότητα είναι ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν τη χρονική στιγμή έναρξης της εμμηνόπαυσης -πότε μπήκε στην εμμηνόπαυση η μητέρα μας- και σε ποια ηλικία ξεκίνησε η περίοδός η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.

 

Συγκεκριμένα, διαπίστωσαν οτι μια διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένους (λευκούς) υδατάνθρακες, συνδέεται με την έναρξη της εμμηνόπαυσης σε μικρότερη ηλικία.

 

Ζυμαρικά & ρύζι

 

 


Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λιντς διαπίστωσαν πως οι γυναίκες που κατανάλωναν ιδίως ζυμαρικά και ρύζι σε μεγάλες ποσότητες μπήκαν στην εμμηνόπαυση νωρίτερα από την πλειοψηφία των γυναικών στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η μέση ηλικία της εμμηνόπαυσης είναι τα 51 έτη.

Η καθημερινή κατανάλωση μίας μερίδας ζυμαρικών ή ρυζιού υπολογίστηκε πως επισπεύδει την εμμηνόπαυση κατά 1,5 χρόνο.

 

Ψάρια & τα όσπρια

 

 

 

Αντιθέτως, η μελέτη υπέδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά, ψάρι και όσπρια μπορεί να καθυστερήσει φυσικά την έλευση της εμμηνόπαυσης.


Οι γυναίκες που κατανάλωναν αρκετά συχνά λιπαρά ψάρια (όπως ο τόνος, ο σολομός και το σκουμπρί) αλλά και ποικιλία οσπρίων (φασόλια, ρεβίθια, αρακά) φάνηκε πως κατάφεραν να παρατείνουν την έναρξη της εμμηνόπαυσης.



carine

Προτεινόμενα άρθρα για εσάς